Obchodné podmienky
obchodnej spoločnosti
PROMAN s.r.o.
so sídlom Piešťanská 2293/68, P.O.BOX: 66D, 915 01 Nové Mesto nad Váhom
identifikačné číslo: 36300551
DIČ DPH: SK 2020181955
zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu v Trenčíne odd. : sro, vložka číslo 10747/R
Dozor vykonáva : ŠOI
pre predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese
http://eshop.proman.sk/
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) obchodnej spoločnosti PROMAN s.r.o., so sídlom Piešťanská 2293/68, P.O.BOX: 66D, 915 01 Nové Mesto nad Váhom, identifikačné číslo: 36300551, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, vložka číslo: 10747/R (ďalej len „predávajúci“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatváranou medzi predávajúcim a inou fyzickou alebo právnickou osobou (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na internetovej adrese http://eshop.proman.sk/, a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).
1.2. Obchodné podmienky ďalej upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri využívaní webovej stránky predávajúceho umiestnené na adrese http://eshop.proman.sk/ (ďalej len „webová stránka“) a ďalšie súvisiace právne vzťahy.
1.3. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú zhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku.
1.5. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas doby účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
2. OBJEDNÁVKA a uzatvorenie kúpnej zmluvy
2.1. Webové rozhranie obchodu obsahuje zoznam tovaru ponúkaného predávajúcim na predaj, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého ponúkaného tovaru. Ceny ponúkaného tovaru sú uvedené bez dane z pridanej hodnoty i vrátane dane z pridanej hodnoty. Ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti počas doby, kedy sú zobrazované na webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dojednaných podmienok.
2.2. Kupujúci uskutočňuje objednávanie tovaru bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.
2.3. Kupujúci berie na vedomie, že webové rozhranie nemusí byť dostupné nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, príp. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
2.4. Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
2.4.1. objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
2.4.2. spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
2.4.3. informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako „objednávka“).
2.5. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to i s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní údajov do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Potvrdiť objednávku“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“).
2.6. Ak kupujúci po odoslaní objednávky v priebehu 24 hodín zistí, že mu objednaný tovar nevyhovuje, prípadne sa pomýlil v objednávke, má možnosť zrušiť objednávku bez uvedenia dôvodu. Zrušenie musí kupujúci zaslať písomne na adresu elektronickej pošty predávajúceho proman@proman.sk (ďalej len „elektronická adresa predávajúceho“).
2.7. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
2.8. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením potvrdenia objednávky (akceptáciou), ktoré je predávajúcim zaslané kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho. Nepotvrdená objednávka zo strany predávajúceho nie je záväzná. Potvrdená objednávka je pre kupujúceho záväzná. Pri spracovaní objednávky je v prípade rozporu rozhodujúci kód tovaru.
2.9. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu, a to najmä s osobami, ktoré skôr podstatným spôsobom porušili svoje povinnosti voči predávajúcemu.
2.10. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzavieraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory) si hradí kupujúci sám.
3. Cena tovaru a platobné podmienky
3.1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy kupujúci uhradí predávajúcemu bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho č.2293067653/0200, vedený v spoločnosti VÚB Trenčín (ďalej len „účet predávajúceho“).
3.2. Zároveň s kúpnou cenou kupujúci zaplatí predávajúcemu tiež náklady spojené s dopravou tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou cena tovaru a náklady spojené s dodaním tovaru bez dopravy.
3.3. Kupujúci je povinný uhrádzať cenu tovaru zároveň s uvedením variabilného symbolu platby. Záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu je splnený okamihom pripísania celej kúpnej ceny vrátene DPH na účet predávajúceho a predávajúci neeviduje voči kupujúcemu žiadnu neuhradenú pohľadávku.
3.4. Predávajúci je oprávnený požadovať úhradu celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Kupujúci vykonáva platbu vopred na základe fakturačných údajov obsiahnutých v objednávke a to do 7 pracovných dní od objednania. V prípade vyžiadania predávajúci vystavý kupujúcemu zálohovú faktúru. Ak nedôjde k platbe do 7 dní, má predávajúci právo odstúpiť od dodania tovaru.
3.5. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nemožno navzájom kombinovať.
3.6. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad na zaplatený tovar a po prebratí tovaru je daňový doklad zaslaný kupujúcemu poštou. Predávajúci je platcom DPH.
3.7. Cena tovaru je určená v cenníku zostavenom predávajúcim platným v čase potvrdenia akceptácie objednávky.
4. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
4.1. Kupujúci berie na vedomie, že od kúpnej zmluvy na dodávku tovaru upraveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho nemožno odstúpiť.
4.2. Ak sa nejedná o prípad uvedený v čl. 4.1. alebo o iný prípad, kedy nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci právo bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do štrnástich dní odo dňa prevzatia tovaru . Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzky predávajúceho alebo na adresu elektronickej pošty predávajúceho. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak je písomné odstúpenie od zmluvy prijaté a potvrdené poštou najneskôr posledný deň tejto lehoty.
4.3. V prípade odstúpenia od zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku zrušuje . Tovar musí byť predávajúcemu vrátený v lehote 7 pracovných dní odo dňa odstúpenia od zmluvy nepoškodený a neopotrebovaný a, ak je to možné, v pôvodnom obale. Predávajúci je povinný prevziať tovar späť a vrátiť spotrebiteľovi cenu zaplatenú za tovar najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy na účet určený kupujúcim.
4.4. Kupujúci berie na vedomie, že pokiaľ tovar ním vrátený bude poškodený, opotrebovaný alebo čiastočne spotrebovaný, vzniká predávajúcemu voči kupujúcemu nárok na náhradu škody, ktoré mu tým vznikli. Nárok na úhradu vzniknutej škody je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci len v tom prípade, ak výrobok plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný.
4.5. Do doby prevzatia tovaru kupujúcim je predávajúci oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takom prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
5. Preprava a dodanie tovaru
5.1. Objednaný tovar bude vyexpedovaný a dodaný kupujúcemu po pripísaní celej kúpnej ceny vrátane DPH na účet predávajúceho. Kupujúcemu bude všetok objednaný tovar dodaný naraz spolu so všetkou dokumentáciou vzťahujúcimi sa na tovar (prevádzková dokumentácia, návody na montáž).
5.2. Dodacia lehota je 5-7 dní, ak je tovar na sklade, v opačnom prípade 4-7 týždňov. Termín dodania tovaru predávajúci potvrdí kupujúcemu v akceptácii objednávky.
5.3. Spôsob doručenia tovaru určuje predávajúci, ak nie je v kúpnej zmluve stanovené inak. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe požiadaviek kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
5.4. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. Ak neprevezme kupujúci tovar pri dodaní, je predávajúci oprávnený požadovať poplatok za uskladnenie vo výške 1 € (slovom: jedno eur na každý deň) alebo je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
5.5. V prípade, že je z dôvodu na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
5.6. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúcej tovar bol neporušený.
5.7. Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť zvláštne dodacie podmienky predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané.
6. Zodpovednosť za vady, záruka
6.1. Práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo zodpovednosti za vady vrátane záručnej zodpovednosti predávajúceho, sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi najmä ustanoveniami § 52 až 54 , všeobecnými ustanoveniami o kúpnej zmluve a § 612 – 627 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa..
6.2. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že predávaná vec je v zhode s kúpnou zmluvou, najmä že je bez vád. Zhodou s kúpnou zmluvou sa rozumie, že predávaná vec má akosť , množstvo a mieru alebo hmotnosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonávanej reklamy očakávané, prípadne kvalitu a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov, a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pre použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.
6.3. V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (ďalej len „rozpor s kúpnou zmluvou“), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou; ak nie je taký postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť.
V prípade odstúpenia od zmluvy je predávajúci povinný bez zbytočného odkladu zabezpečiť likvidáciu osobných údajov.
To neplatí, ak kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví behom šiestich mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jej prevzatí, ak to neodporuje povahe veci alebo ak sa nepreukáže opak.
6.4. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia alebo o veci použité, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa prejavia ako rozpor s kúpnou zmluvou po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
6.5. Práva kupujúceho vyplývajúce zo zodpovednosti predávajúceho za vady, vrátane záručnej zodpovednosti predávajúceho, uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese jeho prevádzky alebo na elektronickej adrese predávajúceho.
Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady upravuje reklamačný poriadok predávajúceho.
7. Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán
7.1. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
7.2. Kupujúci berie na vedomie, že programové vybavenie a ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu (vrátane fotografií ponúkaného tovaru) sú chránené autorským právom. Kupujúci sa zaväzuje, že nebude vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu.
7.3. Kupujúci nie je oprávnený pri využívaní webového rozhrania obchodu používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku webového rozhrania obchodu. Webové rozhranie obchodu je možné používať len v rozsahu, ktorý nie je na úkor práv ostatných zákazníkov predávajúceho a ktorý je v súlade s jeho určením.
7.4. Predávajúci nie je viazaný žiadnym kódexom správania v zmysle ustanovení Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa
7.5. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do webovej stránky alebo v dôsledku použitia webovej stránky v rozpore s jej určením.
8. Ochrana osobných údajov a zasielanie obchodných oznámení
8.1. Ochrana osobných údajov kupujúceho, ktorý je fyzickou alebo právnickou osobou, je poskytovaná zákonom číslo 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov.
8.2. Kupujúci súhlasí so spracovaním týchto svojich osobných údajov: obchodné meno alebo meno a priezvisko, sídlo, miesto podnikania, prípadne adresa bydliska, identifikačné číslo, adresa elektronickej pošty, telefonický kontakt.
8.3. Kupujúci súhlasí so spracovaním osobných údajov predávajúcim, a to pre účely realizácie práv a povinností z kúpnej zmluvy, pre účely zasielania informácií a obchodných oznámení kupujúcemu.
8.4. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri objednávke vykonanej z webového rozhrania obchodu) uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.
8.5. Spracovaním osobných údajov kupujúceho môže predávajúci poveriť tretiu osobu, ako spracovateľa. Okrem osôb dopravujúcich tovar nebudú osobné údaje predávajúcim bez predchádzajúceho súhlasu kupujúceho odovzdávané tretím osobám.
8.6. Osobné údaje budú spracované po dobu neurčitú. Budú spracované v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
8.7. Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú presné a že bol poučený o tom, že sa jedná o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov.
8.8. V prípade, že by sa kupujúci domnieval, že predávajúci alebo spracovateľ (čl. 9.7.) vykonáva spracovanie jeho osobných údajov, ktoré je v rozpore s ochranou súkromného a osobného života kupujúceho v rozpore so zákonom, najmä ak sú osobné údaje nepresné s ohľadom na účel ich spracovania, môže:
8.8.1. požiadať predávajúceho alebo spracovateľa o vysvetlenie,
8.8.2. požadovať, aby predávajúci alebo spracovateľ odstránil takto vzniknutý stav. Najmä sa môže jednať o blokovanie, vykonanie opravy, doplnenie alebo likvidáciu osobných údajov. Ak je žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety uznaná oprávnenou , predávajúci alebo spracovateľ odstráni bezodkladne závadný stav. Ak nevyhovie predávajúci alebo spracovateľ žiadosti, má kupujúci právo obrátiť sa priamo na Úrad pre ochranu osobných údajov.
8.9. Ak požiada kupujúci o informáciu o spracovaní svojich osobných údajov, je mu predávajúci povinný túto informáciu odovzdať. Predávajúci má právo za poskytnutie informácie podľa predchádzajúcej vety požadovať primeranú úhradu neprevyšujúcu náklady nevyhnutné na poskytnutie informácie.
9. Zasielanie obchodných oznámení a ukladanie cookies
9.1. Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu kupujúceho.
9.2. Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítač. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné vykonať a záväzky predávajúceho z kúpnej zmluvy plniť, bez toho, že by dochádzalo k ukladaniu tzv. cookies na počítač kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
10. Doručovanie
10.1. Ak nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená písomne, a to elektronickou poštou, osobne, alebo doporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb (podľa voľby odosielateľa). Kupujúcemu je doručované na adresu elektronickej pošty uvedenú v jeho objednávke.
11. Reklamačný poriadok
11.1. Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník a zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Vzťahuje sa na spotrebný tovar, pri ktorom sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho vyplývajúce zo zodpovednosti predávajúceho za vady.
11.2. Záručná doba spotrebného tovaru je štandardne 24 mesiacov a predlžuje sa o dobu, počas ktorej bol tovar v záručnej oprave. Dlhšiu záručnú dobu poskytujeme individuálne.
11.3. Kupujúci môže uplatniť oprávnenú reklamáciu jedným z uvedených spôsobov:
- poštou na adrese: PROMAN, s.r.o., Piešťanská 2293/68, 915 01 Nové Mesto nad Váhom
- e-mailom na adrese: proman@proman.sk
11.4. Kupujúci je povinný pri podávaní reklamácie doložiť:
- doklad o predaji tovaru (dodací list, faktúru, ktorý slúži zároveň ako záručný list)
- reklamovaný tovar so všetkým príslušenstvom
- podrobný popis vady
11.5. Nárok na uplatnenie záruky zaniká v prípade opotrebenia alebo poškodenia tovaru:
- jeho obvyklým používaním
- neodbornou manipuláciou a používaním v rozpore s návodom či užívateľskou príručkou
- vplyvom pôsobenia živlov (napr. voda, oheň, blesk a pod.)
- vplyvom nadmerného zaťažovania
- pri preprave (táto reklamácia sa rieši priamo s dopravcom)
11.6. V prípade oprávnenej reklamácie je tovar kupujúcemu bezplatne opravený. Pokiaľ sa jedná o neodstrániteľnú vadu, je tovar vymenený za nový. V prípade výmeny tovaru začína ubiehať nová záručná doba.
11.7. Doba pre vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady je bez zbytočného odkladu 30kalendárnych dní, pokiaľ sa strany nedohodnú inak. Táto doba začína ubiehať dňom prijatia reklamácie. V prípade, ak nebude táto lehota dodržaná, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
11.8. Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 13.1.2014. Zmeny reklamačného poriadku sú vyhradené.
12. Záverečné ustanovenia
12.1. Pokiaľ vzťah súvisiaci s užívaním webovej stránky alebo právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi slovenským právom. Týmto nie sú dotknuté práva kupujúceho vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
12.2. Predávajúci je oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia a činnosť predávajúceho nepodlieha inému povoľovaniu. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad.
12.3. Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
12.4. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
12.5. Kontaktné údaje predávajúceho: adresa pre doručovanie PROMAN s.r.o., Piešťanská 2293/68, P.O.BOX 66D, 915 01 Nové Mesto nad Váhom, adresa elektronickej pošty proman@proman.sk, telefón 032/771 7143.
V Novom Meste nad Váhom dňa 2.2.2014 PROMAN s.r.o.